Inderdaad Erny.Het was een gladde hobbelige weg van Belgische kinderkopjes en tot ver in de 80er jaren een probleem,zeker bij regen en vorst. Ik kan me nog wel herinneren dat er met een soort asfalt machine uitgerust met branders werd geprobeerd de harde keien op te ruwen,maar helaas dat hielp eigelnlijk niet voor lange tijd en bleef het een gevaarlijke gladde weg zo vlak langs de Weesper trekvaart.
Ten vervolge: ik heb in da jaren 1955-1960 wekelijks over die keitjes gefietst op weg van Betobdorp naar mijn club in Volkstuincomplex Vredelust. Het moet ongeveer bij het pontje zijn.
Zou dit niet de Weesperzijde vanaf de Duivendrechtsebrug naar de Omval en de Wetbuurt kunnen zijn? Volgens mij zie ik in de verte de toren van Behangfabriek Rath en Doodehever. Als dat zo is, is het krantenbericht nog passender.
Peter Sieswerda zegt
Inderdaad Erny.Het was een gladde hobbelige weg van Belgische kinderkopjes en tot ver in de 80er jaren een probleem,zeker bij regen en vorst. Ik kan me nog wel herinneren dat er met een soort asfalt machine uitgerust met branders werd geprobeerd de harde keien op te ruwen,maar helaas dat hielp eigelnlijk niet voor lange tijd en bleef het een gevaarlijke gladde weg zo vlak langs de Weesper trekvaart.
Erny van de Kleut zegt
Ten vervolge: ik heb in da jaren 1955-1960 wekelijks over die keitjes gefietst op weg van Betobdorp naar mijn club in Volkstuincomplex Vredelust. Het moet ongeveer bij het pontje zijn.
Erny van de Kleut zegt
Zou dit niet de Weesperzijde vanaf de Duivendrechtsebrug naar de Omval en de Wetbuurt kunnen zijn? Volgens mij zie ik in de verte de toren van Behangfabriek Rath en Doodehever. Als dat zo is, is het krantenbericht nog passender.