Op de foto rijdt de bus door de Copernicusstraat en bevindt zich hier ongeveer op de plek waar hij de verhuisauto uit het krantenbericht ramde. Toen tramlijn 9 werd doorgetrokken vanaf de Linnaeusstraat naar de Middenweg werd buslijn K, samen met nog een paar andere buslijnen, opgeheven tot groot verdriet van de bewoners van deze straten.
Anno 2012 ziet er op deze plek heel anders uit. De straat wordt gedomineerd door geparkeerde auto’s, een steeds groter wordend probleem in de steden. Door parkeervergunningen probeert men het aantal auto’s terug te dringen. Er staan ook hier en daar huurauto’s in de straat. Dat systeem heet ‘auto-daten’. Men gebruikt de auto als men hem nodig heeft en zet hem na afloop weer terug op de vaste parkeerplek. Hier wordt, zeker in Amsterdam, steeds meer gebruik van gemaakt.
Jo Haen
Copernicusstraat – bus K – ± 1939. Foto John Haen Alle rechten voorbehouden
De Copernicusstraat anno 2012. .
Foto: Jo Haen – Alle rechten voorbehouden
Jo Haen zegt
Autobus lijn K ramde verhuisauto
Op de foto rijdt de bus door de Copernicusstraat en bevindt zich hier ongeveer op de plek waar hij de verhuisauto uit het krantenbericht ramde.
Toen tramlijn 9 werd doorgetrokken vanaf de Linnaeusstraat naar de Middenweg werd buslijn K, samen met nog een paar andere buslijnen, opgeheven tot groot verdriet van de bewoners van deze straten.
Anno 2012 ziet er op deze plek heel anders uit. De straat wordt gedomineerd door geparkeerde auto’s, een steeds groter wordend probleem in de steden. Door parkeervergunningen probeert men het aantal auto’s terug te dringen.
Er staan ook hier en daar huurauto’s in de straat. Dat systeem heet ‘auto-daten’. Men gebruikt de auto als men hem nodig heeft en zet hem na afloop weer terug op de vaste parkeerplek. Hier wordt, zeker in Amsterdam, steeds meer gebruik van gemaakt.
Jo Haen
Copernicusstraat – bus K – ± 1939. Foto John Haen Alle rechten voorbehouden
De Copernicusstraat anno 2012. .
Foto: Jo Haen – Alle rechten voorbehouden