Het uit drie delen bestaande beeld oogt als een ontspannen op de zij liggende mensfiguur. De driedeling van het beeld had zijn oorzaak in ruimtegebrek. De Vries hakte het in een klein atelier, de vloer kon maar een ton dragen. De drie delen lijmde hij later aaneen. De kunstenaar nam in zijn beelden het materiaal dat hij had als uitgangspunt, de oorspronkelijke steen bleef duidelijk herkenbaar. De Vries besteedde veel aandacht aan de rangschikking en ritme van de volumes.
P.S. Het beeld heeft geen naam, maar veel buurtbewoners vinden dat het op een konijn lijkt.
Beeld op het Galileiplantsoen, geplaatst in 1967.Foto: Jo Haen Alle rechten voorbehouden
Jo Haen zegt
Het beeld is in 1967 geplaatst.
Het uit drie delen bestaande beeld oogt als een ontspannen op de zij liggende mensfiguur. De driedeling van het beeld had zijn oorzaak in ruimtegebrek. De Vries hakte het in een klein atelier, de vloer kon maar een ton dragen. De drie delen lijmde hij later aaneen.
De kunstenaar nam in zijn beelden het materiaal dat hij had als uitgangspunt, de oorspronkelijke steen bleef duidelijk herkenbaar. De Vries besteedde veel aandacht aan de rangschikking en ritme van de volumes.
P.S. Het beeld heeft geen naam, maar veel buurtbewoners vinden dat het op een konijn lijkt.
Beeld op het Galileiplantsoen, geplaatst in 1967.Foto: Jo Haen Alle rechten voorbehouden